Soru:
Paris'in bu panoramalarının tarihleri ​​nelerdir?
Random
2018-04-09 04:31:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kişisel bir projenin parçası olarak, Paris'in 1789 Fransız Devrimi sırasında göründüğü gibi dönem gravürleri, gravürleri ve siyah-beyaz resimlerini arıyordum. Döneme aşina olanlar bunu kısa bir süre sonra anlayacaklar. Devrimden sonra Paris, farklı hükümetler tarafından birkaç kez yeniden inşa edildi ve modernize edildi, şehir manzarasını sonsuza kadar değiştirdi.

Europeana görsel arşivinde, alışılmadık bir şekilde hiçbir sanatçıya atfedilmeyen üç panorama vardır. Bu benim çıkmamı zorlaştırıyor. (Fransızca da bilmiyorum.) Paris tarihi hakkında daha iyi bilgiye sahip birinin bir göz atıp bana hangi dönemde yapıldığını söyleyebilecek herhangi bir belirti işareti olup olmadığını söyleyebileceğini umuyordum. Ayrıca olabilir. Fransızca notlarda çizimlerin altına yazılan bir şey olabilir.

Görseller oldukça geniş olduğu için, onları doğrudan göndermek yerine arşive bağladım. Europeana tarihi bir arşivdir ve bağlanmak için oldukça istikrarlı bir site olmalıdır.

  1. İlk Panorama.

  2. İkinci Panorama.

  3. Üçüncü Panorama.

İkinci Panorama, uzaktaki Arc de Triomphe'yi içerir. Bu Devrim öncesi olamaz; 1806'da başlamış ve 1836'da adanmıştır.
İlk panorama, [Wikipedia] 'ya (https://en.wikipedia.org/wiki/Quai_Voltaire) göre 1791 yılında bu ad verilen "Quai Voltaire" i içermektedir.
Görünüşe göre efsanenin bir kısmı maalesef en altta kesilmiş.
İlk panorama, 1790'da tamamlanan [Pantheon] (https://en.wikipedia.org/wiki/Panth%C3%A9on) ve [Institut de France] 'ın (https: //en.wikipedia .org / wiki / Institut_de_France) 1795 yılında kurulan Pont des Arts'ta.
Bütünlük adına: Avusturya Milli Kütüphanesi (sağ üst köşedeki bağlantı) üç fotoğraf için de 1828'i belirtir ("Datierung")
Bir cevap:
Lars Bosteen
2018-04-09 05:25:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Teşekkür: Bu yanıt, sorunun altında ve bu yanıt altında yayınlanan yorumlardan bazılarına, özellikle de Kimchilover'a borçludur.


Üç görüntünün hepsinin de 1789 devriminden olduğuna dair kesin kanıtlar var ve en az birinin en geç 1834'te yapıldığına dair güçlü kanıtlar var. Ancak, ortaya çıkıyor üç görüntü de aynı anda yapılmışsa, daha kesin bir tarihte çelişkili kanıtlar olmak. Bu kafa karışıklığı, görsellerin altındaki metinle ilgilidir ve eğer bir hata yapıldığını kabul edersek, görüntüler geçici olarak 1830'ların başlarına tarihlenebilir.

İLK PANORAMA

Solda, dokuz kemerli Pont des Arts en erken 1802-1804 tarihini veriyor , bu köprünün inşa edildiği zamandı.

Bir sonraki ilgi konusu Port des Saints Pères ( Port des SS. Pères ) alanıdır. ancak 1831'de başlayan ve 1834'te açılışı yapılan Pont du Carrousel kayıp. Bu bize en son 1834 tarihini verir (ancak inşaat kanıtı olmadığından büyük olasılıkla daha erken) . İlginç bir şekilde, 'Port des Saints Pères' adı, bir " décret préfectoral du 18 juillet 1905" (önceden port du Recueillage idi, sonra Malaquais bağlantı noktası ) bu nedenle, ad 1905'ten önce gayri resmi kullanımda değilse, alttaki metin çok daha sonra eklenmiş olmalıdır. Bu, hataların yapılma olasılığını artırır (bunun olası ilgisi için Üçüncü Panorama'ya bakın).

Küçük randevu kanıtı Ecole de natation 'dan gelir. Bu, 1838'de yayınlanan Nouveau manuel complete des nageurs, des baigneurs, des fabricants d'eaux minerales et des pedicures 'te bahsedilmektedir. Kitaptaki metin L'ecole de natation olarak geçiyor. pour les dames, au bas du quai Voltaire.

İKİNCİ PANORAMA

Burada Arc de Triomphe dışında ( Spencer 'ın yorumunun işaret ettiği gibi) yapılacak pek bir şey yok gibi görünüyor. 1806'da başladı, Avusturya'dan Napolyon ve Arşidüşes Marie Louise von Hapsburg'un 1810'da evlenmesiyle temelleri tamamlamak ve

1810'da tamamlamak iki yıl sürdü ... Bir ağaç ve Arch'ın boyalı tuval kopyası inşa edilecek olanla aynı şekilde inşa edildi.

Rejimler değiştikçe ve mimarlar öldükçe veya kaldırıldıkça birçok gecikme yaşandı. Panoramanın hangi aşamada Arc'ın belirlenmesinin imkansız olduğunu gösteriyor - 1836'da tamamlanmıştı, ancak ana yapı muhtemelen o zamandan önce yerindeydi, bu nedenle panorama daha öncesine ait olabilirdi.

Özetlemek gerekirse, mümkün olan en erken tarih 1810'dur (kopya), ancak en son tarihi belirlemek zordur.

ÜÇÜNCÜ PANORAMA

Göre Üçüncü Panorama 'nın altındaki metne göre, Hotel des Relations extérieures bu resmin yapıldığı sırada yapım aşamasındaydı. Bu, 1844 ile 1856 arasında bir tarih verir. Ancak, bina yanlış tanımlanmış olabilir ve / veya en inşaat yazısı (yapım aşamasında) bir hata olabilir (resmin yapılmasından 50 yıl sonra eklenmişse, İlk Panorama, görüntülerin yaklaşık olarak aynı tarihe ait olduğunu varsayar).

En erken tarihin kanıtı, 1782 ile 1787 arasında inşa edilen Palais de la Légion d'Honneur 'dan gelir ancak devrimci hükümet tarafından devletleştirildiği 1804 yılına kadar Palais de la Légion d'Honneur diye adlandırılmadı.

Biraz daha ileride Chambre des députés Adı 1852'de Corps législatif olarak değiştirilen a>, bu nedenle metin yazarı bu değişiklikten habersiz değilse, tarih 1852'den geç olamaz .

En sağda, Pont de la Concorde olarak bilinen ve 1791'de tamamlanan Pont Louis XVI var. Pont Loius XVI adı Bourbon Restorasyonu (1814 - 1831) sırasında kullanıldı, ancak yeniden adlandırılmış yollar için alışılmadık bir durum olmadığından, e.t.c. Resmi bir yeniden adlandırmadan sonra oldukça uzun bir süre önceki isimleriyle anılacaksa, görüntünün en geç 1831'den kalma olduğu varsayılamaz. Buna ek olarak, metnin çok daha sonra eklendiğine dair yukarıda bahsedilen potansiyel sorun vardır.


Son olarak, Bance, fils et successeur de Bance Ainé bağlantısını içeren Kimchilover'ın yorumuyla ilgili: OP'nin panoramaları, bahsedilen dört taneden üçü olabilir. bu 1831 ciltte. Maalesef bunu doğrulayamadan emin olmanın bir yolu yok.

Yıl 1831 baskı katalog listeleri (sayfa 149) 4 sayfalık bir baskı "Panorama de Paris prix du Pavillon de Flore", fiyat 12F. Bance, oğlu ve Bance Ainé'nin halefi: yayıncı, üretici, baskı satıcısı ... Ducessois, 1831 - Gravat - 226 sayfa ... https://books.google.com/books?id=q98bs5tce-0C&pg=PA149&lpg = PA149 ve dq = Manzara + de + Paris + Fiyat + du + Pavillon + Flore ve kaynak = bl & ots de = Q4-e-azNvZ & sig = YgvtHUi9IuY3PtKkN969mhJx4fk ve hl = tr & sa = X ved = 0ahUKEwivrbe% onDATTPIVqtza ve hl = tr & sa = X ved = 0ahUKEWivrbe% onDATTPIVqtza 20K08A% onDATTPIVqtza 20K08A% 20% qdcUprix ve oTS % 20de% 20Flore & f = false
Wikipedia sayfası https://en.wikipedia.org/wiki/Gare_d%27Orsay, Palais d'Orsay'ın (diğer adıyla Dışişleri Bakanlığı binası) inşaatının 1810'da başladığını söylüyor. baskıda gösterilen tamamlanma aşamasına ulaşmak için birkaç yıl, yani tahminimce en geç 1820.
@kimchilover https://fr.wikipedia.org/wiki/Palais_d%27Orsay'e göre Palais d'Orsay, Dışişleri Bakanlığı * olarak tasarlanmıştı * ancak bunun yerine 1840 yılında Danıştay'a atandı. 1810, 1838'e kadar bitmedi.
@kimchilover 1831 baskılarını görmek çok ilginç olurdu ...
Ne olursa olsun, 1904 [Nouveau Dictionnaire historique de Paris] 'in (https://archive.org/details/nouveaudictionna00pessuoft) 410. sayfasında "Eski Palais d'Orsay, 1814 yılında konut olarak hizmet vermek üzere inşa edildi Büyükelçiler; biz de onu Dışişleri Bakanlığı yapmak istedik ama bu son projeler terk edildi ve 1841'den itibaren Bonnard tarafından Birinci İmparatorluk döneminde başlayıp Louis-Philippe döneminde tamamlanan binalar, Danıştay ve Hesaplar. "


Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...